Bornholm – Miniferie

Vi har jo som sagt været på en slags miniferie på Bornholm fra mandag-onsdag. Vi kom hjem sent onsdag aften og brugte torsdag på bl.a. at slappe af, vaske tøj og så gik jeg igang med lørdagens bryllupskage. Men nok om det, jeg har jo lovet at vise lidt billeder og fortælle om turen.

Mandag – Ankomst

Vi havde en længere rejse foran os. Først med bus til Vejle, tog til København, bus til Ystad og færge til Rønne. Heldigvis klarede Nelly turen rigtig flot og var i godt humør og sov da heldigvis også noget af turen.

Efter ankomsten til Rønne blev vi hentet af Rune (ham som kontaktede Rasmus i forbindelse med jobbet). Han kørte os så til Hallegaard Slageren i Østermarie. Et rigtig hyggeligt sted med en sød lille café og gård have.

Vi lånte en bliver af Jørgen, ejeren af Hallegaard, da Rasmus skulle prøve at være med til at slagte om tirsdagen. Så kørte vi til Svaneke vandrehjem, hvor vi blev mødt af den sødest vært, Morten. Et virkelig hyggelig vandrehjem i dejlige omgivelser tæt på både skov, strand og by.

Efter aftensmaden på vandrerhjemmet gik vi en tur ned i Svaneke by, som er utrolig hyggelig og har lidt sydlandsk stemning over sig. På vejen tilbage kunne vi se vores pige skulle til at puttes. Så hun kom i seng og vi gik ind i tv-stuen for at se VM. Da det var slut gik vi også i seng.

Tirsdag

Rasmus skulle møde på Hallegaard kl. 7, så vi stod alle tidligt op. Morgenmaden bliver først serveret fra 7.30 på vandrerhjemmet, så Nelly og jeg gik en tur ned mod havnen og da vi kom tilbage var morgenmaden klar. En rigtig skøn morgenmad og stort udvalg. Da vi havde spist gik vi på vores værelse og slappede lidt af. Det var nemlig lidt overskyet om formiddagen, så den blev brugt på afslapning.

Rasmus kom tilbage ved 14 tiden, hvorefter vi gik efter is, inden han skulle tilbage til Hallegaard med bilen, for at vi kunne låne en anden.

Ude på Hallegaard bliver vi mødt af en masse glade og imødekommende mennesker. Alle er utrolig søde og snakkesaglige. Man føler sig virkelig bare velkommen hos dem! En ting der også trækker lidt i en, for at overveje om man skulle prøve at flytte til Bornholm.

Imens Rasmus og jeg snakkede med Jørgen og Rune omkring muligheder osv., tullede Nelly rundt og hyggede sig. Ingen bekymringer overhovedet. Hold kæft hvor hun hyggede sig!

Vi fik lånt en ny bil og kørte tilbage til vandrerhjemmet og fik aftensmad. Da vi havde spist, fik Nelly lov til at rende lidt rundt, inden hun skulle i nattøjet og vi ville ned og høre intimkoncert med Bryan Rice, nede på stranden. Hun faldt i søvn lige efter vi var kommet derned, så vi lyttede til et par numre og gik hjem og puttede hende i seng.

Onsdag – Hjemrejse

Så kom dagen for hjemrejsen. Men inden turen gik mod Jylland, havde vi lidt tid, til at komme ud og se øen. Vi stod tidlig op, spiste morgenmad og fik en lille snak med Rune. Derefter gik turen mod Hammershus. Turen derop tager ca. 30 minutter fra Svaneke, så vi besluttede at køre langs kysten og igennem nogle af de mere kendte byer som f.eks Gudhjem.

Da vi ankom til Hammershus parkeringsplads havde vi et barn som ikke lige synes klapvognen var det fedeste. Så valgte så at droppe den og prøve at gå derop. Der var bare ét problem – Der er meget, meget langt ned fra de små ruinmurer og ned ad klipper mod vandet.

Og med en tumling som er nysgerrig og vil alt selv, så havde mor her det ikke så godt! Nelly var heller ikke helt klar på at skulle en tur op og se slotsruinen, så vi vendte desværre om. Hun var også meget træt af alle indtrykkene og den lange rejse til Bornholm.

Da vi kørte til vandrerhjemmet faldt hun i søvn i bilen og sov de ca. 30 minutter det tog at køre tilbage. Da hun vågnede gik vi ind og fik en is, pakkede vores ting og tjekkede ud, hvorefter vi kørte mod Hallegaard.

Vi fik som de andre dage en fantastisk velkomst og skulle bare sige til, hvis der var noget vi manglede. Rasmus fik en øl med havtorn fra Svaneke bryghus og jeg delte en først en rabarber most og derefter en hyldeblomst most med Nelly – Begge fra Bornholms mosteri. Og det var seriøst nogle lækre drikke! Kunne snildt drikke dem hver dag!

Inden tiden nærmede sig afgang fra Hallegaard fik vi os en snak med Jørgen omkring fremtidige planer. Samtidig fik vi lov til at låne bilen hen til færgen i Rønne, hvor turen atter gik mod Jylland.

Alt på turen hjem gik godt – Udover toget fra København var 20 minutter forsinket, så vi var noget sent hjemme og så var det ellers bare på hovedet i seng.

Hvad så nu?

Ja, det vil tiden vise, men i dag tager Rasmus afsted igen og så prøver han det af. Han starter på Hallegaard mandag den 16/7 og kommer hjem igen om fredagen.

På et tidspunkt skal Buster, vores hund, med der over og Nelly og jeg kommer på forlænget weekend besøg og så tager vi den derfra.

Om ikke andet, så bliver det en god oplevelse for Rasmus, selvom vi kommer til at savne ham.